Liste over norske affiliateprogrammer

Hjelpt til og informasjon om Affiliate Markedsføring. Herunder affiliate-programmer som Tradedoubler, EuroAds, Amazon, ebay og så videre.

Liste over norske affiliateprogrammer

Innlegg Gollum » 05 Okt 2009, 19:47

Jeg er ute etter ei liste over affiliateprogrammer (type Tradedoubler of EuroAds) rettet mot det norske markedet. Snakker ikke om alle som tilbyr produktene sine gjennom nettverk som Tradedoubler, men om lignende tjenester og salgssteder som tilbyr egne affiliateprogrammer for sine respektive nettbutikker.
Favoriser og Del
Brukerens avatar
Gollum
noobie doobie
noobie doobie

Vær obs på egne affiliateprogrammer

Innlegg Affiliate » 05 Okt 2009, 19:58

Vær forsiktig med å ta i bruk affiliateprogrammer der det ikke er involvert en tredjepart som tar seg av trackingen av salg/klikk osv. Tenk deg selv; hvis du skulle tilbudt partnere provisjon, og du kontrollerte trackingsystemet. Ville du da vært småkåt på å fikse litt på antall salg og klikk? Hehe.

Jeg sier ikke at de fleste opererer på denne måten, men vær obs på det. Sjæl velger jeg nesten bare å være partner på steder hvor tredjepart er økonomisk involvert, feks Tradedoubler. I de tilfellene der jeg markedsfører direkte for nettbutikk/firma, så sjekker jeg om de er troverdige og om det finnes andre som føler seg lurt av dem før jeg begynner. Jeg vil tross alt ha lønn for strevet.

Ser forøvrig ut som om affiliatemarkedet går så det suser i Norge om dagen. Sjekket regnskapstallene til Tradedoubler for 2008. Resultatet er godt, og trenden voksende.

Jeg har dessverre ikke noen liste over norske affiliateprogrammer, så det må noen andre hjelpe deg med.

Edit: Ja, og én ting til; mange av de utenlandske affiliateprogrammene passer også for norske folk. Det gjelder både produkter og (digitale) tjenester. ;)
Affiliate
Bill Gates
Bill Gates

Gå til Affiliate Markedsføring