AdSense- og Annonse-optimalisering

All diskusjon, tilleggelser, tilbakemeldinger og andre henvendelser med hensyn til saker på nettbladet finnes i dette forumet.

AdSense- og Annonse-optimalisering

Innlegg Henrik » 22 Mar 2009, 06:11

AdSense- og Annonse-optimalisering:AdSense- og annonseoptimalisering er viktig for å få størt mulig inntekter fra Affiliate-programmene man bruker. Denne artikkelen fokuserer primært på Google AdSense, men noen av rådene, feks plassering, gjelder alle former for annoser …

Tjene Penger / AdSense- og Annonse-optimalisering
Favoriser og Del
Brukerens avatar
Henrik
grunnlegger
grunnlegger

Re: AdSense- og Annonse-optimalisering

Innlegg Hepp » 18 Aug 2009, 09:39

Ser at du i denne artikkelen råder folk til hvordan de kan optimalisere annonseplasseringen sin. Vil bare gjøre oppmerksom på at optimaliseringen du selv har på siden strider mot Adsense TOS og kan føre til at du mister kontoen din. En annonseblokk plassert rett under overskriften på denne måten *kan* villede brukere. Jeg har personlig fått en advarsel fra Adsense om dette og endret min plassering. Ta også en titt på Adsense sin egen blogg om dette emnet: http://adsense.blogspot.com/2008/03/ano ... tions.html
Gjest
Hepp

Re: AdSense- og Annonse-optimalisering

Innlegg Henrik » 23 Aug 2009, 00:50

Heppedi hepp, Hepp :)

Takk for informasjonen. Jeg er enig med deg (og Google) i at en annonseblokk rett under overskriften kan være misvisende. Da jeg satte opp blokkene i mine artiker visste jeg ikke dette. Dog har jeg sett samme praksis på mange andre nettsteder, og har derfor antatt videre at det er OK.

Jeg skal sende Google AdSense en epost og spørre om de vil se over og gi meg tilbakemelding på om mine plasseringer er greie eller ei. Etter at jeg har fått svar vil jeg komme tilbake til denne tråden og fortelle hva de sa.

Kan jeg få spørre deg hva de sa om din plassering? Hadde du wrappet tekst rundt annonsene, eller sto de alene?

Vil også tipse deg om denne videoen. Hun tjener ganske mye på AdSense og AdSense-teamet har gått gjennom og gitt henne råd til hvordan hun kan optimalisere sine websiter. Jeg visste ikke at slik plassering av annonseblokker ved embeddede videoer var akseptabel praksis, gjorde du?

Brukerens avatar
Henrik
grunnlegger
grunnlegger

Gå til Artiklene på nettbladet