Tips og Råd til Jobbintervjuet

All diskusjon, tilleggelser, tilbakemeldinger og andre henvendelser med hensyn til saker på nettbladet finnes i dette forumet.

Tips og Råd til Jobbintervjuet

Innlegg Henrik » 01 Apr 2009, 21:21

Tips og Råd til Jobbintervjuet:Her skal vi ta opp ti tips og du kan bruke på og før jobbintervjuet. Rådene er ment som en veiledning og er strukturert som forbredende (ting du kan gjøre før jobbintervjuet) og ting du burde gjøre under selve jobbintervjuet …

Jobb og Karriére / Tips og Råd til Jobbintervjuet
Favoriser og Del
Brukerens avatar
Henrik
grunnlegger
grunnlegger

Re: Tips og Råd til Jobbintervjuet

Innlegg Kroppsspråk » 25 Jun 2010, 11:18

Det blir på sidene gitt råd om å speile intervjuerens kroppsspråk. Det blir litt feil...om du er en engasjert og positiv person, mens intervjueren ser kjedelig ut, sitter der passiv og har et nedsunkent kroppsspråk, er det ikke mye mening i å etterape kroppssåråket til intervjueren!

Det finnes så utrolig mange kjedelige, grå og uinspirerende mennesker rundt omkring i Norges store selskaper. Herregud, hvordan ble de ansatt til å begynne med?

Så vil de disse kjedelige menneskene har en som likned dem selv - altså en reproduksjon av kjedelige mennesker - eller vi lde ha en engasjert og positiv medarbeider? Vanskelig valg eller hva... :roll:
Gjest
Kroppsspråk

Re: Tips og Råd til Jobbintervjuet

Innlegg Helen » 19 Sep 2010, 12:41

Hei!

Når det står at man skal ta notater i forbindelse med forberedelsene av intervjuet, og at man skal ta de med seg til intervjuet. Menes det da at man har lov å se på notatene underveis i intervjuet? Blir ikke det litt dumt hvis jeg etterhvert som jeg får spørsmål må titte i notatene før jeg svarer?
Gjest
Helen

Gå til Artiklene på nettbladet