PPC - 7 Tips

Å selge på internett er en egen kunst, her diskuteres strategier og metoder for økt internettsalg.

PPC - 7 Tips

Innlegg NHill » 10 Aug 2010, 03:14

Her er 7 tips for ppc (Google Adwords) fra min blogg. Disse vil hjelpe deg å vesentlig forbedre resulatene til dine ppc annonser. De vil føre til mindre utgifter enn dine konkurrenter og vesentlig billigere klikk. Håper det hjelper.


1. Bruk alltid kun et (1!) keyword i hver annonsegruppe
Annonsegrupper eksisterer for at man skal kunne organisere sine søkeord, og dermed enkelt lage nye annonser med ønskede søkeord. Når du oppretter en annonsegruppe velger du søkeord. Disse søkeordene blir da automatisk brukt i alle annonser som opprettes i denne annonsegruppen. Om du kun bruker et eneste keyword i hver annonsegruppe (adgroup) vil du få en mye høyere quality score hos Google. Hvorfor de har gjort det slik vet jeg ikke, men det fungerer.

Mange annonsører legger inn hundrevis av søkeord og håper på trafikk, og det får de, problemet er at denne trafikken vil bli veldig dyr og lite målrettet. Dermed penger ut vinduet.


2. Fjern "innholdsnettverk" når du setter opp din Google Adwords kampanje
Når du setter opp din Google adwords kampanje: Under "Nettverk, enheter og utvidelser", slå av "søk i innholdsnettverk". Grunnen til dette er at treff fra innholdsnettverk kommer fra adsense som er lite målrettet trafikk. I tillegg er det ofte er falske klikk. Det er mye mer lukrativt å få klikk fra folk som aktivt har søkt etter dine spesifikke søkeord.


3. Bruk Google Keywords Tool
Hvordan finner man best mulig søkeord til sine annonser? Det finnes mange søkeordverktøy på internett men du trenger kun ett: Google keyword tools. Her får du så nøyaktig informasjon som mulig direkte fra Googles databaser, bedre blir det ikke. Lær dette (det er enkelt) og bruk det aktivt. Viktig.


4. Bruk keywords som inneholder et element av handling, som eksempelvis "buy" , "sign up", "join"
Om du har "join", "buy", "sign up" og lignende i din annonse vil dette tiltrekke seg mennesker som faktisk har søkt etter å kjøpe noe, eller melde seg inn i et affilate program. Det er faktisk veldig mange som bruker slike søkeord når de søker etter produkter og affiliate programmer.
Om du f.eks promoterer Wealthy Affiliate og bruker nøkkelordet "join Wealthy Affiliate" så vil du tiltrekke deg mennesker som er ute etter å bli medlem i Wealthy Affiliate. Ikke kun folk som er ute etter informasjon om Wealthy Affiliate.


5. Bruk ditt keyword i tittelen og teksten på din annonse
Dette øker din Click Through Rate, som har mye å si for din Quality score.

Click Through Rate betyr antall ganger annonsen din blir klikket på i forhold til antall visninger. 100 visninger og 8 klikk = CTR 8

Om ditt keyword er "best affiliate program", så skriv også dette i overskriften og teksten til annonsen. Dette vil øke din CTR (click through rate). Keywords som brukes i annonsen blir gjort fet av Google. Dette tiltrekker søkerens oppmerksomhet og større effekt enn man skulle tro på om personen klikker på din annnonse.


6. Bruk pris i annonsen
Ta med prisen det koster å kjøpe ditt produkt eller melde seg inn i ditt affiliate program i annonsen. Dette trenger du ikke å gjøre i alle annonser men det er et effektivt virkemiddel for å unngå "surfere" som uansett ikke har tenkt å bruke penger. Du forsikrer deg da også om at de som klikker på din annonse er villig til å betale den prisen du har oppgitt.


7. Sammenlign dine annonser med konkurrentene Gjør et søk hos Google for det markedet der du annonserer og se hvilke andre annonser som vises på dine keyword. Slik vil du enkelt se hva som skal til for å få dine annonser til å skille seg ut fra resten.
Favoriser og Del
NHill
Bill Gates
Bill Gates
Innlegg: 3

Gå til Selge på internett



cron