Rettskriving på nettet

Driver du med tekstproduksjon? Er du tom for idéer og trenger hjelp? Snakk med andre og få tips og idéer om temaet her.

Rettskriving på nettet

Innlegg Rettskriving » 10 Aug 2010, 17:46

Mange bra artikler i forfatterskolen på nettbladet. Har lest alle artiklene nå, og gleder meg til det kommer flere.

En av tingene dere ikke har med er dette med rettskrivning, så derfor legger jeg ved noen kilder til det her. Dette er nettsteder jeg bruker, hver gang jeg er usikker på ting. Mange vet nok allerede om disse ressursene, på tross av at rettskrivingen på internett ikke akkurat bærer preg av det, haha. Men alvorlig talt, det er mildt sagt mye "gris" å observere på webb.

Norsk (bokmål og nynorsk) ordbok:
Hvis jeg er usikker på ord, så slår jeg dem opp i denne norske ordboka. Den største tilkortkommenheten, er at den ikke foreslår riktige ord, dersom det du taster inn er feil. Det innebærer at du må gjette, inntil du treffer jackpot.

Skriveregler, råd om rettskriving og tegnsetting:
Både Språkrådet og Korrekturavdelingen har enormt mye bra. Korrekturavdelingen har mange råd om IT-relaterte ting til rettskriving i tillegg, feks bruk av Microsoft Word.

Sist flyttet til topp av drupal den 10 Aug 2010, 17:46
Favoriser og Del
Gjest
Rettskriving

Gå til Tekstproduksjon