Side 1 av 1

Alle norske bedrifter trenger en logo

InnleggSkrevet: 27 Sep 2012, 08:33
turner
Alle vil at sin firmalogo skal være den beste, men hva er en god firmalogo? Hvordan definerer vi en god logo? Er det nødvendig å være fargerik, eller må den være et stykke kunst? Kan et enkelt design arbeid bli en god logo? Dette kan fort bli et dilemma.
Nå for å definere et godt firmalogo design må vi først forstå hensikten med å ha en logo. En firmalogo er en av de mest essensielle logoer for din bedrift. Det bør være fokus på å bygge bedriftens identitet for å lykkes med selskapet. Potensielle kunder må ha en ide om posisjonen til selskapet, eller grunnleggende verdier gjennom logoen.

Funksjonaliteten til en logo slutter ikke her, for jeg har ennå ikke nevnt den viktigste funksjonen til en firmalogo. Logoen må være i stand til å bygge et positivt, sterkt og langvarig inntrykk på eksisterende og potensielle kunder. Det øyeblikket en person ser logoen din, selv bare en del av den, bør den personen tenke på din bedrift.

Et bedrift navn i en flott font er noe av det første som skal være med.
Bilde

Bare tenk på logoene til de store selskapene som: McDonalds ', IBM, Nike - det øyeblikket du ser disse logoene, selv om du bare ser en del av dem eller en svart og hvit. Det første som kommer til deg når du ser en slik logo er navnet på selskapet. Dette viser hvor sterk inntrykk en logo har i sinnet vårt. Er ikke det hva alle av oss leter etter?

Hvordan får du din logo til å etterlate et så sterkt og langvarig inntrykk? Nøkkelen til dette spørsmålet er å gjøre den enkelt å huske. Bedrifter gjør ofte den feilen å tro at et komplisert kunstnerisk design kan fungere godt for dem, mens det motsatte er sant, i de fleste tilfeller. Jo enklere din logo er, jo lettere er den å huske og så den etterlater et sterkere inntrykk på folk.
Du må også tenke på alle mulige medier der du skal bruke logoen. Du kommer ikke til å bruke logoen på bare ett medium, du kan bruke den på visittkort og brevpapir, på nettstedet ditt, i de konvensjonelle medier som avis rubrikkannonser og magasiner. Dette er grunnen til at det er viktigst å informere logo designere om de mulige medier der du skal bruke logoen din. Du bør også sjekke om din logo ser bra ut i svart-hvitt, fordi i morgen hvis du trenger å få et dokument i svart-hvitt med din logo på, bør det være mulig å gjøre.

I begynnelsen av denne artikkelen, nevnte jeg at logoen kan lykkes med å formidle karakter og formålet med virksomheten til sine potensielle kunder. Hvordan gjør vi det? Det finnes en rekke faktorer som er vurdert før man utformer en logo. Når du legger inn en bestilling på et logo design, som en klient er det ditt ansvar å gi en klart beskrivelse av selskapets profil, bransje du er i, og hva slags logo som du leter etter, til designeren. Hvis du ikke er sikker på om hva slags logo som passer din bedrift, la et logo design firma bestemme det. Det er mange logo design selskaper som er erfarne og de vil være mye bedre rustet til å foreslå deg den riktige typen logoer. Ethvert godt logo design firma vil gjennomføre en markedsundersøkelse om de forskjellige typer logoer som brukes i din bransje av konkurrentene og deres innvirkning på folk. Basert på at de vil gi deg et sett med logoer, hvor du kan velge et konsept, og så gjøre revisjoner av det konseptet.

Som i enhver annen industri, er det definitivt gunstig å kjøpe profesjonelle tjenester enn å gå for noe amatør design bare for å spare noe penger. Disse dagene er det selskaper som tilbyr gode logoer for en rettferdig pris. Så før du bestemmer deg for å plassere din bestilling for ditt logo design, sjekk porteføljen av selskapet og deretter sjekke prisen. Du kan definitivt finne noen profesjonelle logo design til rimelige priser.